Вчимось впроваджувати відкриту науку на національному рівні

Цього тижня в рамках проекту Open4UA професорка кафедри технології захисту навколишнього середовища та безпеки праці Інституту нафтогазової інженерії Теодозія ЯЦИШИН взяла участь у навчальному семінарі «Як розпочати впровадження відкритої науки на національному рівні?», який організував  Делфтський технічний університет, Нідерланди (TU Delft). Це – перший з трьох семінарів, що відбудуться цієї весни, побудований на структурованому підході, що складається з п’яти елементів для стимулювання культурних змін у відкритій науці: інфраструктура, користувацький інтерфейс/досвід, спільноти, стимули та політика. 

Науковиця ІФНТУНГ бере участь в обговоренні різних аспектів, важливих для впровадження відкритої науки, включаючи  сесії, присвячені інфраструктурі управління дослідницькими даними, ролі центрів цифрових компетенцій, формуванню та підтримці спільнот відкритої науки, а також формулюванню політики, що сприяє просуванню практик відкритої науки.

Інтерактивний семінар включає групові дискусії та методології співтворчості, що сприяють ефективній передачі знань. Учасники залучені до практичних вправ, спрямованих на планування впровадження принципів відкритої науки, та до вирішення проблем на практичних кейсах.

Велику увагу організатори приділили останнім трендам, що стосуються реформи оцінювання наукових досліджень в Україні. Ця зустріч слугує платформою для обговорення поточного прогресу та майбутніх напрямків проекту Open4UA, спрямовані на розвиток культури відкритості та прозорості в українській системі вищої освіти.

Учасники семінару та його організатори одностайні в оцінці навчальних семінарів Open4UA як важливого етапу у просуванні принципів відкритої науки в Україні, а сам проект слугуватиме прикладом для всієї Європи.

Довідково. Open4UA – це проект «Відкрита наука для української системи вищої освіти», який триватиме три роки і має на меті сприяння розвитку відкритої науки в Україні. Загалом до складу консорціуму входять 16 організацій та установ з Бельгії, Нідерландів, Словенії та України, включно з МОН та Національним фондом досліджень України.