В офісі компанії EPAM в Івано-Франківську відбулась дискусія, що зібрала представників провідних ІТ- компаній та університетів для обговорення викликів, пов’язаних з використанням штучного інтелекту в освіті та бізнесі.
Від ІФНТУНГ участь у заході взяли проректор з науково-педагогічної роботи Сергій Зікратий, завідувачка кафедри ІПЗ Вікторія Бандура, професор Василь Шекета, доцент Микола Яцишин та доцентка кафедри комп’ютерних систем та мереж Віталія Кропивницька.
У фокусі уваги учасників заходу були наступні теми:
• Як ШІ змінює вимоги до бізнес-аналітиків
• Як університети адаптуються до потреб ринку
• Яким має бути навчання фахівців майбутнього
З ключовою доповіддю виступив Руслан Марків, PhD, Lead Business Analyst EPAM Ukraine. У своїй промові — “The Role of AI in Enhancing Education Across Levels: A Learner’s Perspective” — він розкрив, як сучасні технології ШІ допомагають підвищити ефективність навчального процесу та персоналізувати освіту на різних рівнях.
У рамках круглого столу «ВУЗ – БІЗНЕС» виступив Василь Шекета. У своїй промові він ґрунтовно розкрив бачення ролі університетської освіти в умовах стрімкого прогресу штучного інтелекту. Особливий акцент Василь Іванович зробив на необхідності розвитку аналітичного мислення, цифрової грамотності та інтелектуальної гнучкості. Він підкреслив, що майбутнє – за вмінням не лише споживати знання, але й критично їх осмислювати, ставити правильні запитання до систем ШІ, моделювати ситуації, аналізувати й створювати нове.
Серед важливих навичок нового часу професор виділив «prompt engineering» — як нову форму цифрової грамотності, яку вже зараз варто інтегрувати в навчальний процес. Водночас він наголосив, що роль викладача повинна посилюватися: викладач має стати ментором, фасилітатором та архітектором освітнього середовища, що поєднує теорію, практику та міждисциплінарний підхід.