Оцінити потенціал та вивчити проблеми технічної освіти

З такою місією приїхав на Прикарпаття заступник Міністра освіти і науки України Ігор Гарбарук, який працює у команді МОН над покращенням якості освіти, ефективним адмініструванням та управлінням закладів освіти, закріпленим за ними державним майном, яке є запорукою сталого та належного розвитку освітнього потенціалу. Візит заступника міністра до Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу проходив в рамках вивчення матеріально-технічне забезпечення навчального процесу в закладах технічної освіти.

​​​​​​​3На зустріч з високим гостем, який прибув у супроводі заступниці очільника Івано-Франківської ОДА Світлани Онищук, перед Головним корпусом зібралась адміністрація університету – ректор ІФНТУНГ Крижанівський Є. І., перший проректор Олег Мандрик та проректори – Ігор Чудик, Ліліана Гораль, Максим Карпаш та Сергій Куровець. Свідомість того, що ІФНТУНГ – університет з понад піввіковими традиціями є студентською візитівкою Прикарпаття, що тут навчається  молодь з усієї України та іноземці з кількох континентів, що сюди приїжджають стажуватись фахівці-нафтовики навіть з високорозвинених країн світу, що університет є активним учасником вітчизняної та міжнародної наукової спільноти, в якому щороку відкриваються надсучасні лабораторії та класи з сучасним обладнанням та програмним забезпеченням, додає впевненості, що навчальний заклад розвивається у правильному напрямі. Проте, це зовсім не означає, що ЗВО не має проблем.

Серед головних ректор ІФНТУНГ називає господарську. Навчальний корпус № 1, який через помилку проєктантів побудований на річці, і сьогодні високочутлива апаратура фіксує під будівлею серйозні ґрунтові зміни:

«І тут ми дуже розраховуємо на підтримку та допомогу Міністерства. Проте, ми звикли заробляти кошти, а не просити. Так, проблеми з інфраструктурою розв’язуємо через міжнародні2 проєкти – на цей час ІФНТУНГ реалізовує 5. Сьогодні ми говоримо про серйозний проєкт термомодернізації (на 11 млн євро) задля зменшення споживання газу за рахунок його ефективного використання. Надзвичайно вагомі дослідження університету щодо змін клімату. Крім того, ми усвідомлюємо, що пандемія багато чого змінила і ще змінить в освітньому процесі. До завдань університету буде належати організація змістових змін освітніх програм тощо.  Багато в чому доведеться перебудовуватись, але матеріально-технічна база ІФНТУНГ завжди була і залишається на дуже високому рівні, адже ми побудовані за проєктом як нафтовий університет. У нас все обладнання в робочому стані, функціонує та й поповнюється за рахунок співпраці з вітчизняними чи іноземними компаніями, для яких ми готуємо фахівців. Ми хочемо продемонструвати, як університет може заробляти і заробляє кошти, намагаючись не обтяжувати надмірно державу, яка через пандемію та політичні негаразди перебуває у скрутному становищі».

1Охопити всю матеріально-технічну базу ІФНТУНГ за півтори години  неможливо. Тож ректор знайомить з найсучаснішим, найактуальнішим. Гостя вразили оновлений стадіон та спорткомплекс ім. А. П. Ґемби – спортивна родзинка Прикарпаття, лабораторія бурового обладнання, гідромашин та компресорів, Тренажерний буровий центр, лабораторія апаратно-програмних засобів «SIEMENS», Наукове містечко «Нова енергія», лабораторія високих енергій «Tesla-шоу», лабораторія бурових промивальних рідин, Геологічний музей та  Центр інноваційного розвитку з надсучасним обладнанням, який ось-ось відкриється завдяки виграному грантовому проєкту «RO-UAТранскордонний академічний розвиток для досліджень та інновацій 2 SOFT/1/2/86». Заступник міністра відвідав й проблемний об’єкт – навчальний корпус № 1.

Як посадова особа, що оцінює майновий потенціал університету, Ігор Гарбарук уважно розглядає обладнання, дослухається до пояснень, ставить питання, аналізує, і найголовніше – вболіває за якість технічної освіти, левову частку фахівців якої для нафтогазового комплексу України постачає ІФНТУНГ:

«Нові наукові технології, співпраця із міжнародними компаніями​​​​​​​ в ІФНТУНГ гідні поваги і наслідування для інших університетів. Наша освіта має4 величезний потенціал. Сьогодні мені надзвичайно приємно було почути, що фахівці з Великобританії та США приїжджали в ІФНТУНГ, щоб сертифікуватись у ТБЦ. Такий досвід треба просувати. Хочемо мати прогресивну економіку – ми мусимо вкладатися в освіту. Але освіта – це не тільки кошти, це, насамперед, люди – викладачі, працівники, керівники закладів, які повинні бути активними господарниками. Та й наука повинна розвиватись в університетах, де є реальна база, співробітництво з бізнесом, щоб наукові розробки стосувались вирішення реальних проблем бізнесу і суспільства. У вашому університеті всі передумови для успішного розвитку є».

Після ознайомчої екскурсії університетом присутні обмінялись думками про співпрацю. Візит заступника міністра пройшов у діловій та дружній атмосфері.

​​​​​​​

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13