18.03.2024 відбулася відкрита лекція професора кафедри підприємництва та маркетингу Віталія НІЦЕНКА з дисципліни «Обґрунтування господарських рішень та управління ризиками в підприємствах» на тему: «Обґрунтування господарських рішень в умовах невизначеності та їх характеристика» для студентів денної форми навчання 07_076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність ПТм-23-1 магістр. Заняття було проведене в он-лайн режимі на платформі Zoom
«Невизначеність – це неповноцінність чи неточність інформації про умови підготовки та реалізації господарських рішень, у тому числі зв’язаних з ними витратах і результатах. Чим більша невизначеність під час прийняття господарського рішення, тим більший ступінь ризику. Шукайте способи врахування та зниження невизначеності при прийнятті господарських рішень», - основний посил лекції професора.
Розглянуті питання щодо прийняття управлінським персоналом різних рівнів, власниками підприємств чи приватними підприємцями управлінських рішень в умовах невизначеності та ризику викликали жваву дискусію серед магістрів. Значний інтерес представили кейси з провальних маркетингових рішень в кіноіндустрії (на прикладі компанії Apple) та виробників пива (Bud Light, Bombardier, Heineken та Andes).
Наведена професором методики розрахунків критеріїв прийняття рішень в умовах повної та часткової невизначеності (Критерій Вальда (Правило максимін), Критерій оптимізму (Правило максимакс), Критерій песимізму, Критерій мінімаксного ризику Севіджа, Критерій песимізму-оптимізму Гурвіца, Правило Байєса (критерій математичного сподівання), Критерій середнього значення і стандартного відхилення та Критерій Бернуллі-Лапласа) взята здобувачами для використання у курсовому та магістерському проєктуваннях.
Лекцію відвідали завідувачка кафедри, проф. Ірина ПЕРЕВОЗОВА, гарант ОП проф. Андрій УСТЕНКО, проф. Олег ДЗЬОБА, проф. Світлана МІНАКОВА, доц. Надія ДАЛЯК, доц. Христина ОБЕЛЬНИЦЬКА, доц. Юлія НЕМІШ, доц. Тетяна ШЕПЕЛЬ, асистенти Євген ВОЛОШИН, Андрій П’ЯСТА, Тетяна ЖАРСЬКА.