За організації Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу у форматі відео-конференції відбувся круглий стіл "Формування академічної культури та доброчесності як запорука сталого розвитку сучасного університету". Модератором заходу стала завідувачка кафедри фінансів, обліку та оподаткування Уляна АНДРУСІВ.
Про актуальність обраної теми свідчить високе та компетентне представництво учасників, серед яких – викладачі, науковці, аспіранти та студенти ІФНТУНГ, представники Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна та Національного університету «Львівська політехніка».
Захід мав не меті всебічне та комплексне обговорення актуальних питань формування академічної культури та доброчесності в сучасному університетському середовищі, що передбачає визначення ефективних механізмів її впровадження та розвитку з урахуванням міжнародних стандартів та вітчизняних особливостей, а також обмін практичним досвідом щодо створення цілісної системи забезпечення академічної доброчесності як фундаментальної основи сталого розвитку закладу вищої освіти в умовах сучасних викликів.
Учасники круглого столу сфокусувались на комплексному дослідженні академічної культури та доброчесності як невід'ємної складової внутрішньої системи забезпечення якості освіти, що охоплює аналіз нормативно-правового регулювання академічної доброчесності на національному та інституційному рівні, розробку та впровадження ефективних політик і процедур забезпечення академічної доброчесності, а також створення дієвих механізмів моніторингу дотримання етичних принципів в академічному середовищі.
Особливу увагу було приділено впровадженню інноваційних інструментів формування академічної культури в університетському середовищі через розробку та імплементацію кодексу академічної етики, реалізацію комплексних заходів з популяризації принципів академічної доброчесності, впровадження спеціалізованих навчальних курсів з академічного письма та розвиток ефективної системи запобігання різним формам академічного шахрайства.
Також обговорювались особливості взаємодії та відповідальність усіх учасників освітнього процесу у формуванні академічної культури, в тому числі у визначенні ролі науково-педагогічних працівників як носіїв академічних цінностей. Йшлося про активне залучення здобувачів освіти до процесів забезпечення академічної доброчесності, посилення ролі органів студентського самоврядування та налагодження ефективної співпраці з роботодавцями у питаннях формування професійної етики.
Одним із найактуальніших питань порядку денного також є нині аналіз та впровадження сучасних технологічних рішень для забезпечення академічної доброчесності, що передбачає використання спеціалізованих систем перевірки на плагіат, розвиток інституційних електронних репозитаріїв, впровадження цифрових інструментів академічного письма та створення комплексних баз даних академічних текстів з урахуванням потреб сучасної академічної спільноти.
Науковці обговорили питання адаптації міжнародного досвіду формування академічної культури через аналіз успішних практик провідних світових університетів, впровадження міжнародних стандартів академічної доброчесності, розробку механізмів адаптації світового досвіду до українських реалій та активну участь у міжнародних проєктах з розвитку академічної культури. Великого значення також набувають ключові виклики та перспективні напрямки розвитку академічної доброчесності в контексті сучасних освітніх трансформацій, що передбачають розробку ефективних механізмів подолання проявів академічної недоброчесності, формування стійкої культури якості освіти, розвиток соціальних навичок здобувачів освіти та створення комплексної інституційної системи забезпечення академічної доброчесності..
В роботі круглого столу взяла участь завідувачка кафедри підприємництва та маркетингу Ірина ПЕРЕВОЗОВА, яка наголосила що академічна доброчесність постає не просто сукупністю правил, але стратегічним ресурсом формування позитивного іміджу закладу вищої освіти, що забезпечує його конкурентоспроможність, інституційну стійкість та здатність до перманентного розвитку в умовах глобальних суспільних трансформацій, відкриваючи нові горизонти для наукового пошуку, професійного зростання та інституційного вдосконалення.