Щорічно, в першу неділю вересня, в Україні відзначається День підприємця — свято, яке вшановує важливу роль підприємців у розвитку економіки та суспільства. Цього дня ми нагадуємо про вагомий внесок підприємців у створення робочих місць, розвиток нових технологій і підвищення добробуту країни.
На кафедрі підприємництва та маркетингу ми не лише відзначаємо це свято, але й активно працюємо над формуванням нових бізнес-лідерів. Наші освітні програми та дослідницькі проєкти спрямовані на розвиток інноваційного мислення, підприємницьких навичок і маркетингових стратегій. Особливу увагу ми приділяємо підготовці студентів до реалій сучасного бізнесу, забезпечуючи їх необхідними знаннями та практичними навичками для успішного ведення підприємницької діяльності.
Цього року кафедра також відзначає успіхи наших студентів. Зокрема, ми раді поділитися інтерв'ю з нашим талановитим студентом, який розповів про свій шлях у підприємництві та досвід навчання на кафедрі. Його історія надихає на нові звершення та підтверджує важливість якісної освіти в розвитку майбутніх підприємців. Він підкреслив, як навчання на кафедрі допомогло йому здобути необхідні знання та впевненість для реалізації власного бізнесу.
"Мій підприємницький шлях розпочався ще зі школи….
Мені завжди подобалося вигадувати ідеї, домовлятися, організовувати щось таким чином, щоб спростити завдання, обійти встановлені правила тощо.
Я спостерігав за тим, що відбувається навколо, і розумів, що не хочу йти звичним шляхом: працювати після школи на звичайній роботі, будувати стандартну кар'єру. Звісно, тоді це було лише відчуття, адже я ще не розумів усіх деталей.
Мій перший імпровізований бізнес розпочався в 9 класі. У нашому маленькому містечку всі знали один одного, і старші класи завжди курили кальяни. У мене був знайомий, який купував заправки до кальяну дешево з Туреччини, і я знав багато хлопців, які купували його дорого в Україні. Я почав купувати заправку у знайомого і перепродавати його іншим. Швидко став відомим у Долині, і люди завжди купували у мене. Гроші на закупівлю в мене були, оскільки я працював офіціантом.
Після цього було багато спроб створити власний бізнес: торгівля онлайн, продаж послуг з налаштування таргетингу, магазини в Instagram, ведення каналу по ставках на спорт.
У 11 класі я організував бізнес з оренди кальянів разом із другом, адже у місті не було такої можливості. Справа йшла добре, ми вийшли на точку беззбитковості, але настав час вступати в університет, і бізнес розпався.
Після вступу я почав більше заглиблюватись у підприємництво і паралельно працював кур'єром у Glovo. Після роботи навчався і пробував різні ніші. Було багато спроб, але здебільшого безрезультатних.
Згодом я знайшов свою нішу – продаж бездротових навушників на OLX. Це були мої перші справді хороші гроші. Завдяки отриманим знанням я масштабував цей напрямок, відкрив магазин в Instagram і створив кілька джерел трафіку. Зайнявся маркетингом і просував магазин, поки в грудні 2021 року не продав цей бізнес.
У мене був перший капітал, я шукав нову нішу, і почалася війна. Перший місяць я не знав, що робити, і почав волонтерити, жертвувати свої кошти, збирати гроші через Instagram та допомагати місцевим жителям і ЗСУ.
Тоді я помітив, що з'явився великий попит на все українське, на українські бренди та патріотичну тематику. Виникла ідея наносити патріотичні зображення на одяг у вигляді вишивки. Я знайшов швачок, які були без роботи через війну, і закупив маленьку партію матеріалів.
Завдяки моїм знанням бізнес почав швидко розвиватися. Через кілька місяців, побачивши стабільні замовлення, ми з другом побудували власне виробництво. Спочатку не було розуміння, як це робити правильно, але методом спроб і помилок ми поступово закупили обладнання, вишивальні машини, тканини й розвивали бізнес.
Ми створювали робочі місця, будували бізнес, з зароблених коштів частину віддавали на допомогу ЗСУ, часто допомагали одягом там де це потрібно, передавали наші вироби на місцеві благодійні аукціони.
До 2023 року ми вже мали значний штат працівників, і я почав делегувати свої обов'язки, поступово автоматизуючи процеси. Зрештою, бізнес працював майже без моєї участі, і я вирішив створювати новий проект.
Я помітив тренд на онлайн-освіту, ідея продавати навчання через інтернет стала привабливою. Маючи навички у створенні товарного бізнесу в Instagram, я розробив курс і почав розвивати особистий блог, де продавав це навчання. За рік я набрав 24 тисячі підписників в Instagram, запустив 5 потоків навчання і випустив близько 2100 учнів, які займаються товарним бізнесом у соцмережах.
На початку 2024 року я продав свій бізнес – виробництво одягу – і почав шукати нову нішу, якою займатися далі. Ці пошуки тривають і досі.
Станом на зараз цей бізнес - це повноцінний український бренд одягу, з власним виробництвом, ім’ям, репутацією та базою клієнтів в Україні та поза її межами."
Вітаємо всіх підприємців з їхнім професійним святом і бажаємо натхнення, сміливості та нових досягнень на шляху до успіху! Разом ми здатні змінити майбутнє бізнесу в Україні.