Днями в Національному агентстві України з питань державної служби (НАДС) відбулося нагородження переможців конкурсу кращих практик впровадження освітніх інновацій у сфері професійного навчання публічних службовців, організованого за підтримки Програми Ради Європи «Децентралізація і реформа публічної адміністрації в Україні».
Серед переможців – Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу. Освітня інновація «Використання методології дизайн-мислення у навчанні публічних службовців для впровадження змін» здобула перше місце в номінації «Підвищення кваліфікації державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад».
Переможців привітали Голова НАДС Наталія Алюшина, Голова Офісу Ради Європи в Україні, Представник Генерального секретаря Ради Європи з питань координації програм співробітництва Ради Європи Стен Ньорлов, Голова Конкурсної комісії, заступник Голови НАДС Андрій Заболотний, член Конкурсної комісії, директор Інституту професійних кваліфікацій Родіон Колишко.
Представляла університет на церемонії нагородження завідувачка кафедри публічного управління та адміністрування Мар’яна Орлів. У вітальному слові вона подякувала керівництву НАДС та експертам за високу відзнаку, а колегам з Каунаського технологічного університету – за співпрацю у впровадженні навчальної практики. Також пані Мар’яна розповіла присутнім про особливості освітньої інновації «Використання методології дизайн-мислення у навчанні публічних службовців для впровадження змін»: «Інновацію впроваджено в навчанні посадових осіб місцевого самоврядування з питань забезпечення якості публічних послуг. Навчальну практику реалізовують працівники кафедри публічного управління та адміністрування за участю партнерів із Каунаського технологічного університету. Вона стала можливою завдяки українсько-литовському проєкту «Розвиток компетентності працівників литовського та українського публічних секторів з використанням методології дизайн-мислення». Мета інновації – забезпечення практичної спрямованості та результативності навчальних заходів, а також вирішення їх учасниками проблем професійної діяльності щодо запровадження змін і реформ шляхом використання методології, яка довела свою ефективність у практиці провідних закладів освіти та дизайн-лабораторій, створених у структурах урядів або HR-агентств США, Великої Британії, Канади, Данії, Сінгапуру».
Загалом на конкурс було подано 28 заявок від провайдерів освітніх послуг та органів публічного управління, які представили свої освітні інновації, упроваджені в 2021-2022 навчальному році. Значна кількість представлених на Конкурс освітніх інновацій передбачає розширення можливостей для онлайн-навчання, що продиктовано зокрема й умовами воєнного часу. Деякі освітні інновації були впроваджені вже в умовах повномасштабного вторгнення рф в Україну і спрямовані на посилення фахових та особистісних компетентностей публічних службовців і службовиць виконувати професійні обов’язки в нових реаліях. Визначною рисою окремих освітніх інновацій є те, що вони розроблялися у співпраці з проєктами/програмами міжнародної технічної допомоги і спрямовані на розв’язання конкретних управлінських проблем.