Держбюджетна тематика

кафедра підприємництва та маркетингу

Науково-педагогічні працівники кафедри, починаючи з 2015 року  були виконавцями таких держбюджетних тем: 

1. Моніторинг стану суб’єктів господарювання з визначенням можливих напрямів активізації їх підприємницької діяльності та використанням спектру інноваційного маркетингового інструментарію (2022-2023)

2. Теоретичні та прикладні засади забезпечення інноваційного розвитку соціально-економічних систем" № держреєстрації  0120U103912, 2020-2022 рр

3. "Теоретико-методичне забезпечення процесів управління закладом вищої освіти", (№ держреєстрації 0118U006602), 2018-2020 рр.

4.  "Наукові та прикладні засади управління розвитком галузевих та регіональних суспільних систем",  (№ держреєстрації 0117U003830), 2017-2020 рр.

5. "Науково-організаційні засади нарощування видобутку вітчизняних нафти і газу та диверсифікації постачання енергетичних ресурсів для підвищення енергетичної безпеки України", (№ держреєстрації 0115U007099), 2016-2017 рр.

6. «Наукові та прикладні економіко-управлінські засади розвитку соціально-економічних систем на основі інноваційних трансформацій їх складових», (№ державної реєстрації 0114U004855), 2014-2016 рр.

 

Теми, над якими працювала кафедра в межах наведених вище:

Напрями активізації підприємницької діяльності з використанням спектру інноваційного маркетингового інструментарію

Запропоновано:

  • впроваджувати комплексну систему управління підприємствами на основі маркетингу, що дозволить забезпечити маркетингову орієнтацію управлінської діяльності незалежно від величини і потужності підприємств, сприятиме підвищенню внутрішньої і зовнішньої ефективності підприємств, що нарівні з використанням стратегічного підходу до управління забезпечить зміцнення їх ринкових позицій і отримання довготривалих конкурентних переваг;
  • переорієнтовувати підприємства на маркетингове управління діяльністю, спрямоване на встановлення, укріплення та підтримку взаємовигідних відносин з покупцями; що забезпечить можливість організації діяльності підприємства на принципах оптимального використання наявного потенціалу та отримання найбільшого прибутку з урахуванням задоволення потреб споживачів;
  • концептуальну модель стратегічного планування маркетингових комунікацій інноваційної продукції промислових підприємств, яка ґрунтується на комплексному використанні існуючих інструментів стратегічного аналізу, удосконалених етапах процесу стратегічного планування та рівнозначності маркетингової стратегії з діловими стратегіями підприємства, і дозволить оптимально узгоджувати потреби ринку і ресурси підприємства;
  • структурно-функціональну модель технології маркетингу гнучких бізнес-мереж як відкритих інтегрованих соціально-економічних систем;
  • економетричний підхід, який дозволив обґрунтувати той факт, що, незважаючи на наявні властивості ефекту масштабу, як збільшення собівартості виробництва товарів і послуг, що досягається за рахунок збільшення у розмірі виробничих потужностей його позитивний характер прояву спостерігається для мережевих та немережевих підприємств. А також обґрунтувати те, що, незважаючи на переваги бізнес-мережі, мережеві підприємства також мають ту межу досягнення максимальної ефективності, після якої ефект масштабування більше не спостерігається;
  • методичний підхід до визначення інтегрального показника рівня соціальної безпеки держави, у структурі якого агрегуються індекси безпеки життя, економічна захищеність, забезпеченість охороною здоров’я та забезпеченість освітою, враховані показники детерміновані в контексті досягнення цілей сталого розвитку України, що дало змогу оцінити існуючий рівень соціальної безпеки, тенденції його зміни, визначити та кількісно оцінити вплив кожного індексу на зміну рівня соціальної безпеки. Запропонований підхід має інноваційний характер та виступає інструментом комплексної оцінки стану соціальної безпеки держави в контексті сталого розвитку;
  • перелік факторів, які вплинули на виникнення проблем щодо прийняття управлінських рішень виробничого характеру на нафтогазових підприємствах;
  • модель оцінки короткострокового та довгострокового впливу фінансового розвитку, споживання енергії та економічного зростання на викиди вуглецю (на основі даних Бангладеш);
  • економетричну модель оцінки впливу інновацій на результати підприємницької діяльності на базі даних малих та середніх підприємств, що дозволило ранжувати країни за відповідними факторами та сформувати рекомендації для України.

Маркетинг інновацій в підприємництві, торгівлі та біржовій діяльності

Зокрема розроблено

- курс «Creative entrepreneurship» на платформі Open Moodle Coventry University спільно з проф. Річардом Томлінсом, зокрема, модуль по створенню бренду; 
-    логотип і загальну стратегію розвитку бренду креативного хабу CREATE@ в трьох локаціях: на базі ІФНТУНГ, Акселератора креативних жіночих стартапів та Торгово-промислової палати Івано-Франківська;
-    модель застосування маркетингу, яка знаходиться в залежності від рівня розвитку економіки, суспільства, екологічної свідомості, політичної стабільності, розвитку демократичних інституцій;

-    методологію розрахунку рівня конкурентоспроможності газорозподільних компаній, які функціонують на певному ринку розподілу природного газу будь-якого масштабу. Встановлено, що стан конкурентоспроможності більшості газорозподільних компаній Західного регіону України є або критичним (І рівень) або задовільним (ІІ);
-    комплекс систем для діагностики підприємства як складної соціально-економічної системи
-    пакет програм із використанням математичної моделі на основі теорії графів та нечіткої логіки, який дозволить поліпшити мультимодальні перевезення вантажів за рахунок оцінки не лише вартості конкретного варіанту маршруту та часу перевезення, а й ступені надійності як підрядників, так і інфраструктури.
 

Розробка маркетингової стратегії ІФНТУНГ

Визначено значення маркетингової стратегії для ефективної діяльності закладу вищої освіти в сучасних умовах трансформації економічної та освітньої сфери, обґрунтовано маркетингові, економічні та управлінські аспекти конкурентоспроможності та ефективної діяльності ІФНТУНГ і окремих структурних підрозділів, запропоновано шляхи формування маркетингової стратегії

Теоретико-прикладні засоби маркетингової діяльності в умовах інформатизації бізнесу

Запропоновано використання сучасних управлінських технологій та інструментів стратегічного, фінансового, маркетингового менеджменту для підвищення ефективності управління підприємствами, вдосконалено теоретико-прикладні засоби маркетингової діяльності в умовах інформатизації бізнесу

Лібералізація ринку природного газу та перехід на нову модель його функціонування

Запропоновано концептуальні моделі лібералізації ринку газу (концептуальна структурно-функціональна модель лібералізації ринку газу та структурно-функціональна модель процесу управління), що візуалізують площинно-просторові та функціональні зв’язки, а також сферу виникнення специфічних функцій і завдань управління процесом лібералізації. Запропоновано економіко-математичну модель, що дає змогу визначити залежність цінності ринкової інформації від її початкового рівня в часовій динаміці.

Науково-організаційні та прикладні засади інформатизації ринкової діяльності для підвищення ефективності управління підприємств нафтогазового комплексу

Визначено значення інформатизації як складової економічної та енергетичної незалежності України, обґрунтовано економічні та управлінські аспекти ефективності управління підприємствами нафтогазового комплексу України, запропоновано шляхи розв’язання прикладних проблем управління розвитком соціально-економічних систем. Довідка про впровадження

Детально про склад виконавців держбюджетних тем можна ознайомитись за покликанням