Держбюджетна тематика

кафедра підприємництва та маркетингу

Науково-педагогічні працівники кафедри, починаючи з 2015 року  були виконавцями таких держбюджетних тем: 

  1. Сталий розвиток складних соціально-економічних систем в умовах сучасних змін та викликів": К51/2023 РК 0123U104471 (від 01.09.2023 по 30.06.2026)
  2. Моніторинг стану суб’єктів господарювання з визначенням можливих напрямів активізації їх підприємницької діяльності та використанням спектру інноваційного маркетингового інструментарію (2022-2023)
  3. Теоретичні та прикладні засади забезпечення інноваційного розвитку соціально-економічних систем" № держреєстрації  0120U103912, 2020-2022 рр
  4. "Теоретико-методичне забезпечення процесів управління закладом вищої освіти", (№ держреєстрації 0118U006602), 2018-2020 рр.
  5. "Наукові та прикладні засади управління розвитком галузевих та регіональних суспільних систем",  (№ держреєстрації 0117U003830), 2017-2020 рр.
  6. "Науково-організаційні засади нарощування видобутку вітчизняних нафти і газу та диверсифікації постачання енергетичних ресурсів для підвищення енергетичної безпеки України", (№ держреєстрації 0115U007099), 2016-2017 рр.
  7. «Наукові та прикладні економіко-управлінські засади розвитку соціально-економічних систем на основі інноваційних трансформацій їх складових», (№ державної реєстрації 0114U004855), 2014-2016 рр.

 

Теми, над якими працювала кафедра в межах наведених вище:

Робота викладачів кафедри підприємництва та маркетингу над держбюджетною темою дозволила отримати результати щодо використання маркетингового інноваційного інструментарію в умовах сучаних змін та викликів та трансформації світової та національної енергетик, зокрема: 

досліджено:

  • застосування «Інтернету речей», яке є ефективним рішенням для підвищення рівня ефективності логістичних процесів, їх контролю, автоматизації та моніторингу в реальному часі, а також для аналізу, формулювання і відображення тенденцій, а також прогнозування результатів. Дана технологія допомагає автоматизувати велику кількість логістичних процесів, зменшити рівень витрат, запобігти виникненню помилок, зменшити вплив людського фактору та підвищити рівень прозорості інформації та рівня задоволення клієнтів; 
  • виклики сучасного світу інформаційних технологій та способи підвищення ефективності компаній через дотримання принципу відкритості інформації та швидкої її обробки, використання штучного інтелекту в роботі маркетологів;
  • особливості функціонування соціального підприємництва та доведено, що основною метою соціального підприємництва є досягнення позитивного соціального впливу при збереженні фінансової незалежності та прибутковості бізнесу;
  • передумови та особливості застосування концепції енергетичного маркетингу  на підприємствах транспортування і розподілу природного газу; окреслено концептуальні засади трансформації енергетики України в повоєнний період, визначено особливості формування адаптаційного потенціалу підприємств ПЕК, деталізовано особливості трансформації підприємств транспортування і розподілу природного газу в умовах енергетичного переходу;
  • головні аспекти, не відомого раніше в українському суспільстві феномену, - багатомільйонної чисельності біженців під час повномасштабного російського вторгнення на територію України. Виявлено причини, які безпосередньо, вплинули на міграцію українців. Виявлено, що рівень безробіття, доходи населення, перспективи економічного зростання, відбудови економіки є важливими для повернення мігрантів. Обумовлено пріоритети та визначено напрями  державної політики для повернення українських громадян, розвитку зруйнованих територій та захист українців на кордоні з росією та білоруссю. Доведено, що в країні може виникнути нова хвиля міграції, якій треба запобігти вже сьогодні

запропоновано:

  • підвищувати ефективність діяльності університетів через стратегічне управління, яке включає розробку загальної корпоративної стратегії та субстратегій, таких як маркетингова, фінансова, кадрова та цифровізаціївпроваджувати комплексну систему управління підприємствами на основі маркетингу, що дозволить забезпечити маркетингову орієнтацію управлінської діяльності незалежно від величини і потужності підприємств, сприятиме підвищенню внутрішньої і зовнішньої ефективності підприємств, що нарівні з використанням стратегічного підходу до управління забезпечить зміцнення їх ринкових позицій і отримання довготривалих конкурентних переваг;
  • обгрунтування і опис закономірності трансформації індустріальної ери в еру інформаційних послуг (яка на сучасному етапі розвитку бізнесу домінує), що забезпечує становлення нових форм технологічних процесів виробництва товарів і послуг на основі управлінської і маркетингової інформації і знань;
  • використовувати сучасні цифрові маркетингові інструменти  для аналізу поведінки споживача , що дозволяють створювати більш персоналізовані та ефективні маркетингові стратегії, покращувати взаємодію з клієнтами та, зрештою, досягати кращих бізнес‐результатів;

розроблено:

  • модель університету як відкритої системи, на яку впливають фактори маркетингового середовища. На основі системного підходу розкрито концепцію "7Р" як частину маркетингової системи та пояснено її застосування для розробки маркетингової стратегії університету;
  • карту візуалізації розробки стратегії просування бренду, яка у контексті сталого розвитку дозволяє оптимізувати ресурси, зосередити увагу на ключових аудиторіях та збільшити шанси на досягнення бажаних результатів;
  • методику оцінки впливу інноваційних показників нафто- і газової промисловості на показники сталого розвитку, що дозволить певною мірою оцінити забезпечення виконання цілей сталого розвитку, зокрема: гідна праця та економічне зростання, пом’якшення наслідків зміни клімату, промисловість інновації та інфраструктура.

На основі досліджень з держбюджетної теми викладачами кафедри підприємництва та маркетингу підготовлені та надруковані статті та тези (56 статей,  16 з них входять до наукометричних баз даних  Scopus та Web of  Science), та 114 тез, 2 із них іноземною мовою та входять до наукометричних баз даних Scopus та Web of  Science, опубліковано в співавторстві 2 монографії, 2 навчальні посібники та отримано 4 охоронні документи. 

Напрями активізації підприємницької діяльності з використанням спектру інноваційного маркетингового інструментарію

Запропоновано:

  • впроваджувати комплексну систему управління підприємствами на основі маркетингу, що дозволить забезпечити маркетингову орієнтацію управлінської діяльності незалежно від величини і потужності підприємств, сприятиме підвищенню внутрішньої і зовнішньої ефективності підприємств, що нарівні з використанням стратегічного підходу до управління забезпечить зміцнення їх ринкових позицій і отримання довготривалих конкурентних переваг;
  • переорієнтовувати підприємства на маркетингове управління діяльністю, спрямоване на встановлення, укріплення та підтримку взаємовигідних відносин з покупцями; що забезпечить можливість організації діяльності підприємства на принципах оптимального використання наявного потенціалу та отримання найбільшого прибутку з урахуванням задоволення потреб споживачів;
  • концептуальну модель стратегічного планування маркетингових комунікацій інноваційної продукції промислових підприємств, яка ґрунтується на комплексному використанні існуючих інструментів стратегічного аналізу, удосконалених етапах процесу стратегічного планування та рівнозначності маркетингової стратегії з діловими стратегіями підприємства, і дозволить оптимально узгоджувати потреби ринку і ресурси підприємства;
  • структурно-функціональну модель технології маркетингу гнучких бізнес-мереж як відкритих інтегрованих соціально-економічних систем;
  • економетричний підхід, який дозволив обґрунтувати той факт, що, незважаючи на наявні властивості ефекту масштабу, як збільшення собівартості виробництва товарів і послуг, що досягається за рахунок збільшення у розмірі виробничих потужностей його позитивний характер прояву спостерігається для мережевих та немережевих підприємств. А також обґрунтувати те, що, незважаючи на переваги бізнес-мережі, мережеві підприємства також мають ту межу досягнення максимальної ефективності, після якої ефект масштабування більше не спостерігається;
  • методичний підхід до визначення інтегрального показника рівня соціальної безпеки держави, у структурі якого агрегуються індекси безпеки життя, економічна захищеність, забезпеченість охороною здоров’я та забезпеченість освітою, враховані показники детерміновані в контексті досягнення цілей сталого розвитку України, що дало змогу оцінити існуючий рівень соціальної безпеки, тенденції його зміни, визначити та кількісно оцінити вплив кожного індексу на зміну рівня соціальної безпеки. Запропонований підхід має інноваційний характер та виступає інструментом комплексної оцінки стану соціальної безпеки держави в контексті сталого розвитку;
  • перелік факторів, які вплинули на виникнення проблем щодо прийняття управлінських рішень виробничого характеру на нафтогазових підприємствах;
  • модель оцінки короткострокового та довгострокового впливу фінансового розвитку, споживання енергії та економічного зростання на викиди вуглецю (на основі даних Бангладеш);
  • економетричну модель оцінки впливу інновацій на результати підприємницької діяльності на базі даних малих та середніх підприємств, що дозволило ранжувати країни за відповідними факторами та сформувати рекомендації для України.

Маркетинг інновацій в підприємництві, торгівлі та біржовій діяльності

Зокрема розроблено

- курс «Creative entrepreneurship» на платформі Open Moodle Coventry University спільно з проф. Річардом Томлінсом, зокрема, модуль по створенню бренду; 
-    логотип і загальну стратегію розвитку бренду креативного хабу CREATE@ в трьох локаціях: на базі ІФНТУНГ, Акселератора креативних жіночих стартапів та Торгово-промислової палати Івано-Франківська;
-    модель застосування маркетингу, яка знаходиться в залежності від рівня розвитку економіки, суспільства, екологічної свідомості, політичної стабільності, розвитку демократичних інституцій;

-    методологію розрахунку рівня конкурентоспроможності газорозподільних компаній, які функціонують на певному ринку розподілу природного газу будь-якого масштабу. Встановлено, що стан конкурентоспроможності більшості газорозподільних компаній Західного регіону України є або критичним (І рівень) або задовільним (ІІ);
-    комплекс систем для діагностики підприємства як складної соціально-економічної системи
-    пакет програм із використанням математичної моделі на основі теорії графів та нечіткої логіки, який дозволить поліпшити мультимодальні перевезення вантажів за рахунок оцінки не лише вартості конкретного варіанту маршруту та часу перевезення, а й ступені надійності як підрядників, так і інфраструктури.
 

Розробка маркетингової стратегії ІФНТУНГ

Визначено значення маркетингової стратегії для ефективної діяльності закладу вищої освіти в сучасних умовах трансформації економічної та освітньої сфери, обґрунтовано маркетингові, економічні та управлінські аспекти конкурентоспроможності та ефективної діяльності ІФНТУНГ і окремих структурних підрозділів, запропоновано шляхи формування маркетингової стратегії

Теоретико-прикладні засоби маркетингової діяльності в умовах інформатизації бізнесу

Запропоновано використання сучасних управлінських технологій та інструментів стратегічного, фінансового, маркетингового менеджменту для підвищення ефективності управління підприємствами, вдосконалено теоретико-прикладні засоби маркетингової діяльності в умовах інформатизації бізнесу

Лібералізація ринку природного газу та перехід на нову модель його функціонування

Запропоновано концептуальні моделі лібералізації ринку газу (концептуальна структурно-функціональна модель лібералізації ринку газу та структурно-функціональна модель процесу управління), що візуалізують площинно-просторові та функціональні зв’язки, а також сферу виникнення специфічних функцій і завдань управління процесом лібералізації. Запропоновано економіко-математичну модель, що дає змогу визначити залежність цінності ринкової інформації від її початкового рівня в часовій динаміці.

Науково-організаційні та прикладні засади інформатизації ринкової діяльності для підвищення ефективності управління підприємств нафтогазового комплексу

Визначено значення інформатизації як складової економічної та енергетичної незалежності України, обґрунтовано економічні та управлінські аспекти ефективності управління підприємствами нафтогазового комплексу України, запропоновано шляхи розв’язання прикладних проблем управління розвитком соціально-економічних систем. Довідка про впровадження

Детально про склад виконавців держбюджетних тем можна ознайомитись за покликанням