Індивідуальні освітні траєкторії: зміни, можливості, виклики

Щойно завершилась зустріч ректора ІФНТУНГ Ігоря ЧУДИКА з активним та ініціативним студентом Інституту інформаційних технологій Яном ДОВБАКОМ (гр. СІ -20-1). Головною темою розмови став новий освітній Закон №10177 «Про індивідуальні освітні траєкторії».

Очільник університету охоче погодився обговорити новий Документ, який є важливим для всіх учасників освітнього процесу, зі студентською спільнотою.

Все нове і незвідане завжди викликає невпевненість. Тож студентів, насамперед,  цікавили, які зміни принесе цей закон для студентів, які нові можливості відкриються перед ними та з якими ризиками та викликами доведеться мати справу. Адже ключовим для здобувачів освіти є засвоєння необхідних знань та навиків, отримання високої професійної кваліфікації та підтвердження своєї конкурентоспроможності на ринку праці.

Відповідаючи на питання Яна ДОВБАКА, Ігор ЧУДИК розвіяв багато сумнівів та стереотипів. Він зазначив, що новий закон, орієнтований на європейські стандарти, передбачає, що студенти отримують більше важелів впливу на  освітній процес, зокрема, самі обиратимуть – що і коли вчити. Так, студенти денної форми самостійно зможуть обирати темп навчання, кількість курсів на семестр. У перший рік можна буде обрати напрямок дисциплін, а вже пізніше навчатися за фахом. Це дасть студенту можливість вчасно зрозуміти власні професійні бажання. Програму бакалавра, наприклад, можна буде опанувати інтенсивно – за 3 роки або за 5-6 років, якщо навчання треба поєднати з роботою. Частково ІФНТУНГ вже працює у такому форматі, якщо зважити на вибіркові дисципліни, дуальну та дистанційну форми освіти. Крім того, здобувач освіти не мусить навчатись в одному й тому самому колективі упродовж всіх курсів, як було раніше. І студенти вже сьогодні обирають різні групи для вивчення певних дисциплін. 

Ректор впевнений, що «індивідуальні освітні траєкторії відкривають для університету великі можливості. А зважаючи на досвід вибіркових дисциплін, дуальної освіти, який університетська спільнота активно впроваджує, ми маємо всі шанси бути швидшими та якіснішими у створенні освітнього середовища для підготовки широкої палітри фахівців для нафтогазової галузі, машинобудування, енергетики, містобудування, економіки, ІТ-сфери, публічного управляння тощо".

Були висвітлені також питання автономії університету, визначення обсягів вибіркових дисциплін та академічної мобільності студентів, включно з закордонною.  Ігор Іванович подякував студентам за ініціативу спілкування й високо оцінив лідерські якості й цілеспрямованість  нашої молоді.

 

 

  • 1
  • 2