Точка росту

Криза, спричинена пандемією коронавірусу, що спіткала українське суспільство кілька років тому, далася взнаки всій системі освіти. Роботу довелось переводити на нові рейки і якнайширше впроваджувати дистанційну форму навчання. Втім, недарма кажуть, що криза – це точка росту.

Потужний поштовх до трансформації вона дала й освітянам, які заходилися шукати оптимальні способи взаємодії з учнівською та студентською аудиторією. І вже через два роки, коли повномасштабне російське вторгнення поставило під загрозу всі процеси функціонування держави, система освіти, збагачена набутим досвідом, витримала це випробування. Попри фізичне нищення шкіл на університетів, попри масштабну міграцію, попри постійні  оголошення тривоги, діти продовжують вчитися – і в Україні, і на великій відстані від Батьківщини.4

Цей безцінний досвід організації освітнього процесу в сучасних умовах потребує узагальнення та поширення.  Тому в Івано-Франківському національному технічному університеті нафти і газу відбувся науково-педагогічний форум «Інноваційні технології в освіті», що зібрав фахівців, готових поділитися з колегами власними напрацюваннями, що особливо на часі. Адже, як слушно зауважив у вітальному слові до учасників заходу проректор з науково-педагогічної роботи Сергій Куровець, після періоду карантинних обмежень і за час війни стало зрозуміло, що змішана і дистанційна освіта  з нами надовго, власне, назавжди. А Центр дистанційного навчання ІФНТУНГ (керівник Наталія Піндус) уже має чимало здобутків в її організації.

Саме його зусиллями в тісній співпраці з навчальним відділом ІФНТУНГ під керівництвом Ігора Шостаківського, Радою молодих вчених під орудою Василя Витвицького, а також відділу цифровізації та дистанційного навчання під керівництвом Мар'яна Слабіноги й було проведено форум, учасники якого зосередились на розгляді вкрай важливих проблем.

Усвідомлюючи реалії життя, в якому освітяни постійно зазнають втрат від ворожих атак, фахівці галузі  замислюються над тим, які вигоди можна запропонувати своїм вихованцям від впровадження «дистанційки», на що звернув увагу учасників  форуму  заступник директора департаменту, начальник управління освіти і науки департаменту освіти і науки Івано-Франківської ОВА Ігор Гаврилюк. Приміром, практика свідчить про її успішне застосування в дуальній формі навчання, зорієнтованій на максимальне набуття практичних навичок в обраній спеціальності.

3Директор Центру освітніх інновацій Івано-Франківської міської ради Марія Починок наголосила на гострій необхідності зберегти українську освіту та підняти її на вищий рівень розвитку, оскільки війна, що триває на території нашої держави, – не тільки фізична: це також інтелектуальний двобій. Його успіх залежатиме й від юнаків та дівчат, які сидять зараз за університетськими партами.

Пані Марія ознайомила присутніх із надзвичайно широким спектром інструментів, які зараз пропонуються для організації ефективного освітнього процесу, орієнтованого на всі вікові категорії. Серед них – авторські розробки, спільні напрацювання із зарубіжними колегами.

Досвідом організації післядипломної педагогічної освіти з використанням LMS Moodle поділився доцент кафедри менеджменту та освітніх інновацій Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Михайло Бігун. Директор Інституту післядипломної освіти ІФНТУНГ Святослав Кісь розповів про широке застосування новітніх технологій в роботі керованого ним підрозділу, який ефективно працює як онлайн, так і офлайн;  а завідувачка кафедри суспільних наук Вікторія Кравченко розглянула психологічні аспекти дистанційного навчання.

До обговорення актуальних питань в освіті на пленарному засіданні долучилися: професор кафедри публічного управління та адміністрування ІФНТУНГ Віктор Петренко, Відокремлений структурний підрозділ “Калуський фаховий коледж економіки, права та інформаційних технологій ІФНТУНГ представила Оксана Дюк, директор Відокремленого структурного підрозділу "Бурштинський торговельно-економічний фаховий коледж Державного торговельно-економічного університету" Андрій Козак, завідувачка відділу літератури іноземними мовами Івано-Франківської обласної універсальної наукової бібліотеки ім. І. Франка Ольга Войтичук, а також представники  стейкхолдерів університету – заступник директора АТ "Хмельницькгаз" Руслан Сич, керівник метрологічного центру Львівської філії ТОВ «Газорозподільні мережі України» Петро Джочко та очільник технічного сервісу ТОВ «Люстдорф», випускник ІФНТУНГ Олександр Герасименко.55

Яскравою ілюстрацією тих виробничих вимог, з якими стикаються на своїй першій роботі випускники вишів, стала віртуальна екскурсія цехами ТОВ «Люстдорф», запропонована паном Герасименко, що дає освітянам чітке розуміння тієї фахової планки, яку доведеться брати їхнім вихованцям після отримання диплому.

До секційних занять та дискусійних панелей форуму долучились директор Центру технологій електронного навчання Сумського державного університету Юрій Зубань, завідувач кафедри методології та методів соціологічних досліджень Київського національного університету імені Тараса Шевченка Микола Сидоров, декан факультету інформаційних технологій та математики Київського університету імені Бориса Грінченка Оксана Литвин та проректор з науково-педагогічної роботи Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана Марина Сільченко.

1111За два дні роботи форуму понад 140 учасників отримали якнайширше розуміння перспектив використання сучасних освітніх технологій в організації дистанційної та змішаної форми навчання. Ознайомитися з ними змогли не тільки викладачі, вчителі та методисти, але й самі здобувачі освіти. Їх увазі були представлені тренажери, віртуальні лабораторії, новітнє програмне забезпечення для інтерактивної презентації матеріалу. Зокрема, на базі Центру інноваційного розвитку ІФНТУНГ школярі та студенти разом зі своїми наставниками змогли на власні очі побачити дві цікаві розробки для освітян – програму MOZAIK 3D (https://www.mozaweb.com/uk/)  та «Знаємо це» (https://www.znaiemotse.org/) та дізнатися, як можна приєднатися до запропонованих ресурсів безкоштовно.

Втім, крім великого обсягу пізнавальної інформації, учасники форуму змогли долучитися і до цікавих воркшопів із застосуванням сучасного технічного обладнання Центру інноваційного розвитку ІФНТУНГ, і побувати на екскурсії9 до Геологічного музею, що є Національним надбанням України, і розважитися на гала-вечері, якою завершився освітянських захід. Втім, правильніше було б назвати її гала-концертом, оскільки викладачі, котрих зазвичай бачать в аудиторії біля дошки, тут змогли продемонструвати колегам свої мистецькі таланти.

Заключний акорд роботи форуму – ректорська гала-вечеря на якій відбулося нагородження найкращих учнівських робіт у форматі воркшопу та творчий вечір у якому взяли участь працівники університету та запрошені франківські митці.

Наші освітяни – багатогранні, коло їхніх інтересів – широке, це – творчі люди, тому проблеми, що постали перед ними від початку повномасштабної війни, вирішують також творчо і нестандартно, що й засвідчив форум «Інноваційні технології в освіті». Його напрацювання ляжуть в основу подальшої роботи заради виховання молодого покоління будівничих України.

 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 22
  • 222
  • 22211
  • 9
  • 99
  • 999
  • 555111
  • 555111
  • 55555
  • 66
  • 77