Пан Богдан, керівник броварні “Станіславська Гальба”, сьогодні спілкувався із студентами. Ні-ні, він їм не розповідав, яке пиво пити і як, тут вони самі кому хочеш розкажуть. Говорили про пиво, як бізнес.
Адже засновника відомої крафтової броварні запросили у якості спеціального гостя на підсумкову лекцію з дисципліни “Реінжиніринг” для студентів-менеджерів 4 курсу Інституту економіки та менеджменту Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу. Про що йшла мова?
Пиво – це не лише улюблений напій. Це ще й бізнес, бізнес доволі складний, комплексний, навіть невеличкі крафтові броварні – це цілий комплекс завдань, які треба вирішувати. На відміну від великих підприємств, де спеціалізація дозволяє фахівцям працювати у вузькій ніші та доволі прогнозованих умовах, крафтовим броварям доводиться бути і стратегами і тактиками, і теоретиками і практиками. Опікуватися технологіями і бухгалтерією, маркетингом та адмініструванням, логістикою та продажами. Пивний ринок є доволі конкурентним і мінливим, дуже волатильним і важкопрогнозованим.
Саме про роботу на пивному ринку, цікаву та важку водночас, розповідав бровар майбутнім менеджерам, ілюструючи її прикладами з реального життя, з історії розвитку реальної броварні, яка, до речі, нещодавно відсвяткувала рік від народження.
Студентам було цікаво почути невидумані історії про шлях від ідеї до її втілення, про підводні камені на цьому шляху, про аспекти, часом несподівані, на які варто звернути увагу. Про дивне поєднання несамовитої конкуренції із співпрацею, спільними проектами та взаємодопомогою, що характерно для пивного ринку. Про дивовижні історії, які трапляються у пивоварінні, про злети та падіння пивних брендів. Одним словом – на слухачів чекав реальний, як зараз модно казати, кейс, сповнений інформації, яку не знайдеш у підручниках, що важливо, інформації щодо вітчизняних реалій сьогодення, а не корпоративні байки сивої давнини з-за кордону.
Зрозуміло, за сьогоднішніх реалій лекція відбувалася онлайн. Тож, побачити наживо броварню майбутні менеджери зможуть дещо пізніше, коли спаде хвиля епідемії і студенти зможуть відвідати броварню оффлайн, щоб “пощупати” руками реальне підприємство і подивитися, як створюється якісний вітчизняний продукт.