Хімія та ІТ: від візуалізації до штучного інтелекту!
11.12.2024 відбувся комбінований урок технологій для учнів 11-го класу ліцею №19, який провела асистент кафедри інженерії програмного забезпечення Олександра ЦАРЕВА разом із учителем хімії Наталією МАСКОВИЧ.
2024-й рік засвідчив глибокий зв'язок хімії та інформаційних технологій загалом і програмного забезпечення зокрема, адже половину Нобелівської премії з хімії отримали керівники компанії Google DeepMind. Нагорода пов'язана з розробкою моделі штучного інтелекту, здатної передбачити 3-D структуру білків лише на основі їх генетичних даних.
Саме тому ідея об'єднати урок технологій з темою дослідження модифікацій алотропів видалася дуже актуальною.
Учні ознайомилися не лише з основами співпраці хіміків і програмістів, а й дослідили роль мов програмування у створенні спеціалізованих застосунків, які допомагають краще засвоїти навчальний матеріал, візуалізувати хімічні експерименти, дослідити структуру молекул - MolView, PhET, Avogadro, Jmol. І навіть за допомогою ChatGPT спробували згенерувати синтез нового хімічного елементу)
Урок пройшов у форматі живої бесіди, учні брали активну участь у роботі із застосунками та обговоренні результатів дослідження.
Сподіваємося, що цей захід надихнув їх на подальше знайомство з інформаційними технологіями і програмним забезпеченням вже в якості студентів нашого навчального закладу.