За якість вищої освіти в Україні!

Уже більше року, як в Україні розпочато акредитацію освітніх програм за новою процедурою. Аналіз практики першого року її реалізації засвідчив, що вона є найбільш масштабним і дієвим ресурсом для якісних змін у системі вищої освіти як за кількістю учасників процесу, так і за результативністю. Разом із досягненнями за цей час є низка проблем, які потребують вирішення.

Саме цим питанням були присвячені слухання у Комітеті Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій на тему «Рік акредитації освітніх програм за новою процедурою: підсумки, проблеми, перспективи». Основна мета заходу - обговорення актуальних проблем функціонування та розвитку системи забезпечення якості вищої освіти в Україні, окресленої у Законі України «Про вищу освіту» (2014).

1Учасниками слухань стали народні депутати України – члени Комітету, представники Міністерства освіти і науки України, Національного агентства забезпечення якості вищої освіти, Спілки ректорів вищих навчальних закладів України, Української асоціації студентського самоврядування, національні експерти з реформування вищої освіти та інші.

Від Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу участь у заході взяв проректор, професор Максим Карпаш, який, до слова, є сертифікованим тренером НАЗЯВО.

Учасник слухань обговорили низку питань, серед яких: запровадження системи акредитації освітніх програм: визначення сильних та слабких сторін, шляхи вдосконалення; роль процесів зовнішнього забезпечення якості вищої освіти для посилення  конкурентоспроможності  вищої освіти  України; аконодавчі зміни щодо діяльності Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти з метою вдосконалення реалізації його повноважень; регулювання економічної складової процедури акредитації.

2Свою позицію в конструктивній дискусії висловив проректор ІФНТУНГ, професор Максим Карпаш, який підтримує функціонування діючої системи, вважає її  каталізатором позитивних змін у вищій освіті та шляхом до міжнародного визнання: «Освіта – це питання довіри, в першу чергу до результатів діяльності акредитованих органів. Наша позиція на підтримку діючої системи. Якщо ми і надалі будемо працювати за цією процедурою акредитації, то вже в недалекому майбутньому дипломи, видані українськими університетами, ширше визнаватимуться у розвинутих країнах, отже і кількість іноземним студентів зростатиме. А це – додаткові кошти і наше визнання за кордоном».

За результатами  слухань учасники підготовали рекомендацій щодо допомоги в реалізації започаткованих процесів.

Презентаційні матеріали МОН:

http://kno.rada.gov.ua/documents/doc_arch/75640.html

Презентаційні матеріали НАЗЯВО:

http://kno.rada.gov.ua/documents/doc_arch/75641.html