У час великих викликів й оновлення української освіти справжнє значення набуває жива академічна взаємодія — не формальна, а натхненна спільними цінностями, прагненням творити нову якість. Саме таким став візит 19 червня 2025 року делегації викладачів та студентів кафедри підприємництва та маркетингу Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу, яку очолила завідувачка кафедри д.е.н., проф. Ірина ПЕРЕВОЗОВА, до партнерів із кафедри маркетингу Західноукраїнського національного університету (м. Тернопіль, завідувач кафедри д.е.н, проф. Тетяна БОРИСОВА).
До складу делегації увійшли як викладачі кафедри (к.е.н., доц. Ігор ЗЕМЛЯКОВ, к.е.н. Любов ЛОЗІНСЬКА, к.е.н., доц Оксана ВАСИЛИК, к.е.н., доц. гарант ОПП «торгівля та системи закупівель» Юлія НЕМІШ, к.е.н., дц., гарант ОПП «Маркетинг» бакалаврського рівня Надія ДАЛЯК, к.е.н., доц., гарант магістерського рівня Христина ОБЕЛЬНИЦЬКА, к.е.н., доц., гарант ОПП «Підприємництво та менеджмент стартапів, директор Інституту економіки та менеджменту Сергій ПОБІГУН, ас. Тетяна ЖАРСЬКА, інженер каф. Софія ПОПОВИЧ), так і студенти магістерського рівня спеціальності 075 «Маркетинг», групи МРКм-23-1 Вікторія САВЧАК та Юрій ЧОБОТАР. Всі інші студенти цієї групи активно долучилися до події в онлайн-форматі — ще раз підтверджуючи, що сучасна освіта не має меж — ані фізичних, ані ментальних.
Ця поїздка народилася як логічне продовження дружніх контактів, взаємної участі у наукових конференціях та ініціатив у рамках розбудови спільного всеукраїнського освітнього простору маркетингу. Але, як зізнаються самі учасники, набула значно глибшого сенсу — стала зустріччю однодумців, які прагнуть справжніх змін у підготовці нової генерації підприємців і маркетологів.
Зустріч розпочалася в імерсивному мультифункціональному хабі ЗУНУ — інноваційному просторі з технологіями доповненої реальності. Саме тут відбулося перше знайомство з цифровими можливостями, які Західноукраїнський національний університет активно інтегрує в освітній процес. Студенти та викладачі мали змогу не лише побачити найновіші інструменти AR/VR, а й протестувати їх у контексті роботи з сервісом тривожності Anima, за допомогою окулярів доповненої реальності в ознайомились із методикою вивчення впливу на поведінку споживача різних ділянок мозку, ознайомились із технологією проведення дослідження за допомогою GSR (шкірно-гальванічної реакції).
«Такі рішення — це не майбутнє, а вже сьогодення освіти. Відразу бачиш, як такі технології можуть змінити підходи до навчання маркетологів і підприємців,» — відзначила одна зі студенток магістратури ІФНТУНГ.
«Вражає відданість тернопільських колег своїй справі. Відкритість до нових підходів і бажання навчати молодь через інтеграцію штучного інтелекту в освітній процес, реальні кейси, співпрацю з бізнесом — саме те, що має сьогодні бути у фокусі української маркетингової освіти,» — відзначила гарант ОПП «Маркетинг бакалаврського рівня к.е.н., доц. Надія ДАЛЯК.
Особливого змісту набули обговорення розвитку спільних наукових проєктів — від міжнародних грантових ініціатив до спільного керівництва магістерськими роботами та підготовки студентів до участі в конкурсах стартапів.
«Такі зустрічі потрібні не просто для обміну досвідом — вони відкривають нові сенси, дають енергію рухатися далі. Ми бачимо, скільки можемо робити разом: спільні літні школи, міжнародні стажування, проєкти для ветеранського підприємництва. Це вже не просто мрії — це вже проєкти, які ми починаємо планувати,» — поділилася враженнями гарант ОПП «Маркетинг» магістерського рівня ІФНТУНГ к.е.н., доц Христина ОБЕЛЬНИЦЬКА.
Упродовж дня відбулися живі дискусії між кафедрами:
- обговорювали, як ефективно інтегрувати AI і цифрові інструменти в освітні програми;
- лайфхаки викладання дисциплін «Нейромаркетинг» від д.е.н., проф. Тетяни БОРИСОВОЇ та «SMM» від к.е.н., доц. Юлії ПРОЦИШИН;
- як створювати сучасні освітні курси, залучаючи бізнес-партнерів і експертів;
- як будувати спільні міжнародні освітні й наукові ініціативи.
Своє увагу приділив гостям декан факультету економіки та управління ЗУНУ к.е.н., доц. Андрій КОЦУР.
Атмосфера була теплою і водночас надзвичайно динамічною: нові ідеї народжувались буквально «на льоту».
Після офіційної частини — приємна несподіванка від господарів: змістовна екскурсія к.е.н., доц., доцента кафедри маркетингу ЗУНУ Нелі ІВАНЕЧКО старовинним Тернополем. Студенти й викладачі із захопленням відкривали для себе історію міста, сповнену багатьох пластів культури й традицій. Саме в таких неформальних моментах народжується справжнє партнерство — не лише професійне, а й людське.
«Наша команда повертається додому не лише з новими знаннями, а з натхненням! Маємо ідеї для спільних наукових публікацій, обговорили перші кроки щодо літніх шкіл і партнерських курсів для наших студентів,» — підсумувала завідувачка кафедри підприємництва та маркетингу ІФНТУНГ Ірина ПЕРЕВОЗОВА.
Цей візит заклав основу для сталого партнерства між кафедрами — з уже конкретними планами:
- спільні проєкти у сфері AR/VR у маркетингу;
- міжнародні програми академічної мобільності;
- спільні наукові статті та дослідження;
- взаємні гостьові лекції;
- створення нових форматів практико-орієнтованого навчання.
Кафедра підприємництва та маркетингу ІФНТУНГ висловлює щиру подяку кафедрі маркетингу ЗУНЕУ за теплий прийом, відкритість і заряд натхнення. Попереду — нові горизонти співпраці, цікаві проєкти й нові зустрічі! Разом будуємо освіту, яка змінює Україну!