ШІ та академічна доброчесність: як знайти баланс?

У понеділок, 20.10.2025 р., завідувачка кафедри документознавства та інформаційної діяльності @ifntuog Юлія Романишин та доценти Христина Вінтонів й Оксана Лаба взяли участь у воркшопі, присвяченому темі штучного інтелекту та академічної доброчесності.

  • Використовувати чи не використовувати інструменти ШІ в освітньому процесі?

  • Як саме інструменти ШІ можуть стати корисними помічниками в освітньому процесі?

  • Як уникнути порушень авторських прав і зберегти принципи академічної доброчесності?

  • Як правильно посилатися на використані джерела та зазначати участь ШІ у створенні текстів.

Особливу увагу було приділено етичному використанню ШІ:

  • використовувати його для пошуку, аналізу та узагальнення інформації,

  • не застосовувати для підміни власного авторства чи створення академічних робіт «під ключ».

Штучний інтелект – це не загроза, а інструмент розвитку критичного мислення та цифрової грамотності, якщо користуватися ним свідомо й відповідально. 

Найбільша цінність освітнього середовища, яку не замінить ШІ - розвиток комунікативних навичок здобувача освіти. І тут перевагу мають саме студенти-документознавці, адже нашими ключовими словами є «інформація», «комунікація», «документ».

 

 

  • ШІ та академічна доброчесність: як знайти баланс?
  • ШІ та академічна доброчесність: як знайти баланс?
  • ШІ та академічна доброчесність: як знайти баланс?
  • ШІ та академічна доброчесність: як знайти баланс?
  • ШІ та академічна доброчесність: як знайти баланс?
  • ШІ та академічна доброчесність: як знайти баланс?
  • ШІ та академічна доброчесність: як знайти баланс?