03 липня 2025 р. відбувся перший тренінг «Школи наставника ДФЗО» на тему «Педагогічні та соціально-психологічні аспекти роботи наставника при ДФЗО», який привернув увагу понад 40 учасників з усіх регіонів України. Школа відбувається в рамках взаємодії Української Асоціації Маркетингу; Фонду ім. Ф. Еберта. У навчанні взяли участь представники ЗВО та стейкхолдери.
Ірина ЛИЛИК, президент Української асоціації маркетингу, кандидат економічних наук, доцент кафедри маркетингу КНЕУ імені Вадима Гетьмана, відкрила тренінг, акцентуючи увагу на важливості навчання за дуальною формою. Вона наголосила на необхідності тісного партнерства між закладом освіти та підприємством, адже саме таке співробітництво забезпечує якісну підготовку фахівців. Доповідач також презентувала інноваційний портал-каталог, розроблений для здобувачів освіти з метою інформування та навігації у сфері ДФЗО.
Ірина ПЕРЕВОЗОВА, голова Ради ГО "Науково-дослідний та консультаційно-практичний центр бізнесу, маркетингу та права", очільниця Координаційного центру дуальної освіти, доктор економічних наук, професор, завідувачка кафедри підприємництва та маркетингу, виступила з темою: "Роль наставника в умовах ДФЗО". У виступі зроблено акцент на мотивацію наставника, різних формах її реалізації, окреслено вимоги до наставника як ключової фігури в освітньому процесі, підкреслено необхідність особистісного залучення та професійної відповідальності наставника, який працює з здобувачами освіти.
Вікторія КРАВЧЕНКО, кандидат психологічних наук, доцент кафедри суспільних наук Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу,представила доповідь на тему: "Педагогічні та соціально-психологічні аспекти роботи наставника дуальної форми здобуття освіти". Проведено глибокий аналіз типів особистостей, окреслено психологічний супровід дуальної освіти. Учасникам було презентовано сучасний підхід до розуміння підтримки студентів у процесі їхнього професійного та особистісного становлення. Психологічні рекомендації, що були представлені, акцентували увагу на виявленні особистісних якостей, які впливають на адаптацію та успішну взаємодію здобувача та наставника. Практична частина заходу включала рольові ігри по визначенню типів особистостей, визначенню показника мотиваційного потенціалу людини.
Цей тренінг став важливим етапом у підготовці компетентних наставників, здатних ефективно супроводжувати здобувачів освіти в умовах дуального навчання.
Щиро вдячні спікерам за змістовний і корисний захід, який став цінним досвідом для кожного учасника!