Онлайн-курси для підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників
Онлайн-курс "Академічна доброчесність в університеті"
Українська вища освіта змінюється і важливою умовою успішного розвитку є впровадження принципів академічної доброчесності в навчання, викладання та наукову діяльність.
Для того, щоб кожен студент, викладач, науковець, адміністратор та керівник закладу вищої освіти міг ознайомитися і застосовувати в своїй діяльності принципи академічної доброчесності, був розроблений цей онлайн-курс.
В ньому ви дізнаєтеся про те:
- Що таке академічна доброчесність?
- Що таке плагіат?
- Як уникнути плагіату (академічне письмо)?
- Якими є передумови створення доброчесного середовища в університеті (університетська автономія)?
- Як створити доброчесне середовище в університеті?
Викладачі курсу:
- Сергій Квіт, директор Центру забезпечення якості освіти Національного університету «Києво-Могилянська академія», співавтор Закону «Про вищу освіту» (2014), розробник «Дорожньої карти реформування вищої освіти в Україні» (2018), доктор філологічних наук, PhD, професор НаУКМА.
- Світлана Чуканова, кандидат педагогічних наук, завідувач сектору Наукової бібліотеки, координатор Американської Бібліотеки ім. В. Китастого Національного університету «Києво-Могилянська академія», яка давно цікавиться темою академічної доброчесності та проводить заняття з академічної доброчесності для студентів і співробітників НаУКМА.
Курс розроблений НаУКМА-онлайн та ГО ЕлібУКР за підтримки фонду Відродження.
Олайн-курс для викладачів "Академічна доброчесність"
Курс буде корисним для тих, хто хоче дізнатися про теоретичні аспекти академічної доброчесності та про фактори, що безпосередньо впливають на культуру академічної доброчесності здобувачів вищої освіти; навчитися застосовувати теоретичні знання на практиці у викладанні та науковому керівництві.
Програма курсу:
- Модуль 1. Концепція академічної доброчесності у вищій освіті.
- Модуль 2. Методика викладання: сприяння академічній доброчесності.
- Модуль 3. Дизайн освтініх програм та курсів з фокусом на академічну доброчесність.
- Модуль 4. Основи академічного письма та доброчесності.
- Модуль 5. Дизайн системи оцінювання для підвищення академічної доброчесності.
- Модуль 6. Наукове керівництво та розвиток культури академічної доброчесності.
Викладачі курсу:
- Яна Чапайло, координаторка проєкту "Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти", Американьскі Ради з міжнародної освіти.
- Ольга Бершадська, керівниця Центру забезпечення якості освіти та викладачка Національного університету "Києво-Могилянська академія", освітня тренерка.
- Артем Артюхов, кандидат технічних наук, доцент кафедри маркетингу Сумського державного університету, член Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, координатор від СумДУ в Проєкті сприяння академічній доброчесності в Україні - SAIUP (Американські Ради з міжнародної освіти, 2016-2019).
- Марія Бойко, кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри педагогіки і методики початкової та дошкільної освіти Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, голова комісії з внутрішнього забезпечення якості освіти, координаторка від ТНПУ в Проєкті сприяння академічній доброчесності в Україні - SAIUP (Американські Ради з міжнародної освіти, 2016-2019).
- Віктор Дроздов, кандидат історичних наук, доцент, завідувач кафедри історії та методики її навчання, голова комісії з питань академічної доброчесності Ізмаїльського державного гуманітарного університету, координатор від ІДГУ в Проєкті сприяння академічній доброчесності в Україні - SAIUP (Американські Ради з міжнародної освіти, 2016-2019).
- Юрій Каганов, доктор історичних наук, професор, проректор з науково-педагогічної роботи Запорізького національного університету.
- Людмила Криворучка, директорка Докторської школи ім. Родини Юхименків Національного університету "Києво-Могилянська академія", кандидатка філософських наук, викладає дисципліни з викладацької майстерності для аспірантів і викладачів з 2012 р., досліджує освітні інновації.
- Євген Кротевич, студент магістерської програми "Соціологія", Національного університету "Києво-Могилянська академія".
- Оксана Сидоренко, кандидатка медичних наук, доцентка Тернопільського національного медичного університету ім. І. Я. Горбачевського, керівниця групи сприяння академічній доброчесності ТНМУ ім. І. Я. Горбачевського, координаторка україно-швейцарського проєкту "Розвиток медичної освіти", фасилітаторка, координаторка від ТНМУ ім. І. Я. Горбачевського в Проєкті сприяння академічній доброчесності в Україні - SAIUP (Американські Ради з міжнародної освіти, 2016-2019).
- Надія Фортуна, провідна спеціалістка Центру забезпечення якості освіти Національного університету "Києво-Могилянська академія". Займається питаннями академічної доброчесності, опитування студентів та визнання іноземних документів про освіту.
- Олена Хилько, кандидатка політичних наук, доцентка Інституту міжнародних відносин Київського національного університету імені Тараса Шевченка; координаторка від ІМВ в Проєкті сприяння академічній доброчесності в Україні - SAIUP (Американські Ради з міжнародної освіти, 2016-2019).
- Наталія Шліхта, Ph.D., професорка, очільниця кафедри історії Національного університету "Києво-Могилянська академія", учасниця міжнародних проєктів й авторка методичних матеріалів з академічної доброчесності й основ академічного письма.
Онлайн-курс для вчителів "Академічна доброчесність"
У курсі розглядається поняття «академічна доброчесність» та зосереджено увагу на тому, як вчитель чи вчителька 8-11 класів може сприяти формуванню культури академічної доброчесності в учнів.
Курс пропонує інструменти для роботи з учнями старших класів: методичні рекомендації, робочий зошит, сценарії уроків, презентації, інтерактивний тест.
Основні модулі:
- Що таке академічна доброчеcність?;
- Академічна доброчесність в школі;
- Як уникнути плагіату. Рекомендації;
- Роль оцінювання у формуванні академічно доброчесного середовища
Лектори онлайн-курсу:
- Євген Стадний, директор аналітичного центру CEDOS
- Тарас Тимочко, координатор проекту "Проект сприяння академічній доброчесності в Україні" (SAIUP)
- Сергій Горбачов, перший освітній омбудсмен в Україні
- Орися Демська, професор кафедри української мови національного університету "Києво-Могилянська Академія"
Онлайн-курс "Підвищення кваліфікації педагогічних працівників: нові вимоги і можливості"
Мета курсу надати докладні роз’яснення, рекомендації й інструменти учасникам процесу підвищення кваліфікації щодо продуктивного застосування нових можливостей у демонополізованій сфері підвищення педагогічної кваліфікації. Курс розроблено для стейкхолдерів процесу підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти:
- педагогічних працівників;
- педагогічних рад;
- керівників і засновників (або уповноважених ними органів) ЗЗСО;
- центрів професійного розвитку педагогічних працівників;
- суб`єктів підвищення кваліфікації;
- державної служби якості освіти України.
Програма онлайн-курсу:
- Вступ. Що відбувається і чому?
- Модуль 1. Про що варто знати всім?
- Модуль 2. ВІЛЬНИЙ ВИБІР. Якщо Ви - учитель/учителька.
- Модуль 3. ПЛАНУВАННЯ І РОЗВИТОК. Якщо Ви - диреткор/директорка.
- Модуль 4. ПЛАНУВАННЯ І ВИЗНАННЯ. Якщо Ви входите до складу педагогічної ради.
- Модуль 5. РОЗРОБКА І ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ЯКІСТЬ. Якщо Ви - суб`єкт надання підвищення кваліфікації.
- Модуль 6. НЕУПЕРЕДЖЕНІСТЬ І ПІДТРИМКА. Якщо Ви - з Державної служби якості освіти України/Служби освітнього омбудсмена.
- Підсумки. Що далі?
Викладачі курсу
- Олександр Елькін>, Голова Ради ГО "ЕдКемп Україна", член Консультативної ради з питань сприяння розвитку системи загальної середньої освіти, кандидат технічних наук при Президентові України, кандидат технічних наук. Олена Масалітіна, віцеголова Ради ГО "ЕдКемп Україна", кандидатка філологічних наук.
- Іван Примаченко>, співзасновник Платформи масових відкритих онлайн-курсів "Prometheus".
- Галина Титиш, очільниця ГО "Смарт освіта", співзасновниця ГО "Батьківський контроль", засновниця і екс-редакторка ресурсу "Українська правда. Життя".